 |
|
|
|
|
Partneři |
|
Na
této stránce najdete soubory, ve kterých Karel Fleischlinger hraje a osobnosti, se kterými
spolupracuje.
|
Lenz-Trio (Susanne Oehler - flétna, Torsten Oehler - vcello, Karel Fleischlinger - kytara) |
 |
Spolupráce
interpretů začala v době společných studií
na Vysoké hudební škole Franze
Liszta ve Weimaru
(SRN). Z podnětu Prof. Rolanda Zimmera, významného
kytarového
pedagoga, vzniklo v jeho třídě v roce 1990
nejprve duo flétny
s kytarou. V dnešním složení,
rozšířeném o violoncello, soubor působí
od roku 1994.
Jeho repertoár sahá od staré hudby až po soudobé
skladby se
zaměřením na původní tvorbu pro toto
obsazení.
V roce 2001 vychází pod hlavičkou Studia Principium
první CD. Za zmínku
stojí též živé koncertní vystoupení
v Českém rozhlase v pořadu
„Studio Live“, koncert
v rámci soutěže komorní hudby v Hradci Králové a v roce
2005 koncert na mezinárodním kytarovém festivalu
v Brně. V současnosti
působí soubor pod názvem
Lenz-Trio a pravidelně koncertuje v České
republice
a Německu. |
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Písně s barokní kytarou, theorbou a vihuelou (Monika Dopitová, Karel Fleischlinger) |
|
 |
Monika Dopitová absolvovala
Církevní konzervatoř
Opava v oboru sólový zpěv u Barbory Habustové.
V tomto
oboru pokračuje na Fakultě umění Ostravské
univerzity pod vedením Zlatice
Berkyové.
Pravidelně se účastní pěveckých interpretačních kurzů
staré hudby (Evelyn Tubb, Joel Frederiksen). V roce
2008 získala zvláštní ocenění za
interpretaci 20. století
v Písňové soutěži B. Martinů a o dva roky později
v
Mezinárodní pěvecké soutěži L. Janáčka dostala
3. místo.
Působila
v operním a baletním sboru Slezského divadla
v Opavě. V roce 2011 v rámci
koncertního cyklu
v Mnichově spolupracovala se souborem Ensemble
Phoenix Munich
pod vedením Joela Frederiksena.
Pedagogicky
působí na Lidové konzervatoři a Múzické
škole v Ostravě a na Základní umělecké
škole duchovní
hudby ve Frýdku-Místku. |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Romantic Guitar Duo (Jan Tuláček, Karel Fleischlinger - romantické kytary) |
|
 |
Kytarové
duo vzniklo v roce 2007 jako komorní soubor,
který se zabývá výhradně
interpretací romantických
skladem na dobové nástroje. Interpreti kombinují
různé
historické nástroje (terzová kytara,
osmistrunná kytara),
případně jejich kopie v
původním ladění.
V repertoáru dua jsou jak skladby ryze kytarovým mistrů
19. století (Giuliani,
Diabelli, Mertz, Sor, Coste, Carulli),
tak dobové transkripce slavných autorů
(Mozart,
Beethoven, Haydn, Weber, Rossini), kteří pro kytaru
samotnou
nekomponovali, ale jejichž díla kytaroví mistři
s oblibou upravovali.
Koncertní
program je doplněn také mluveným slovem
- zajímavostmi a informacemi o
historických kytarách,
hudbě a interpretační praxi ve zlatém věku tohoto
nástroje. Duo má za sebou řadu úspěšných koncertů,
mimo jiné i na významných
festivalech (Kytara napříč
žánry, Na dvanácti strunách). |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
PF Guitar Quartet (Miloš Pernica, Roman Smělík, František Nečas, Karel Fleischlinger) |
|
 |
Kytarový
kvartet vznikl v roce 2003 a během krátké doby
se stal úspěšným a
uznávaným komorním souborem,
který působí pod názvem PF Guitar Quartet.
Ve složení Karel Fleischlinger, Kamila Holáňová, Eva
Zavadilová a
Miloš Pernica odehrál doubor od roku
2006 řadu významných koncertů doma i
v zahraničí
a toto úspěšné období završil natočením prvního DVD/CD
s hudbou
soudobých českých autorů.
Počátkem roku 2010 nahradil František Nečas a Roman
Smělík obě dámy a pro PF Guitar Quartet začíná
nová éra ... |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Raně romantická hudba pro housle a kytaru (Eva Nachmilnerová, Karel Fleischlinger) |
|
 |
Eva
Nachmilnerová vystudovala housle na Pražské
konzervatoři u profesorky Dagmar
Zárubové a hudební
vědu na FFUK v Praze. Studovala
barokní housle na
Hochschule für Musik und Theater v Mnichově ve třídě
profesorky Mary Utiger a v roce 2011 roce ukončila
studium barokních houslí u
Lenky Torgersen v rámci
oboru Historická hudební praxe na Týnské škole.
Jako členka Kvartetu Edeon vystoupila na Mezinárodním
hudebním festivalu v Kyotu a Altenburgském hudebním
festivalu, několik let působila v komorním orchestru
Berg. Účastnila se řady houslových
kurzů barokní
i soudobé hudby. Vystupuje s různými soubory,
specializujícími se na historicky poučenou interpretaci,
je členkou souboru Capella Ornamentata,
zaměřujícím se
na interpretaci hudby raného baroka. Se souborem
Capella Regia natočila cd Pueri Dominum - Hudba Piaristů
v barokních Čechách. |
|
|
|
 |
|
|
|